تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سخنگوی قوه‌ قضائیه: حکم یکی از بزرگ‌ترین پرونده‌های مفاسد اقتصادی صادر شد | برخورد با سایت‌های متخلف عرضه بلیت سفر اربعین

  • کد خبر: ۱۸۱۵۵۱
  • ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
سخنگوی قوه‌ قضائیه: حکم یکی از بزرگ‌ترین پرونده‌های مفاسد اقتصادی صادر شد | برخورد با سایت‌های متخلف عرضه بلیت سفر اربعین
نشست خبری سخنگوی قوه‌قضائیه دقایقی پیش آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سخنگوی قوه قضاییه ضمن گرامیداشت ایام اربعین حسینی (ع)، اظهار کرد: براساس دستور رئیس قوه قضاییه مجموعه دستگاه قضا همپای مردم، مشتاق زیارت اباعبدالله الحسین (ع) آماده است تا به صورت همه جانبه برای رفع موانع شرکت زائران حسینی در همایش بزرگ پیاده روی اربعین حسینی (ع) اقدام کرده و تمام امکانات خود را در این رابطه بسیج کنند. طبق این دستور اعلام شده تا بسیج امکانات نباید موجب غفلت سایر بخش‌های قوه قضاییه از ایفای مسئولیت‌های روزمره باشد.

ستایشی با اشاره به ۸ شهریورماه، سالروز شهادت شهدای دولت، گفت: شهیدان رجایی و باهنر دو نمونه از رهروان مکتب امام خمینی (ره) بودند که خدمت بی منت به مردم، تلاش خستگی ناپذیر برای رفع مشکلات آن‌ها و حرکت به سمت عدالت ورزی را سرلوحه کار خود کرده بودند.

ستایشی گفت: شهیدان باهنر و رجایی عدالت را سرلوحه کار خود قرار دادند و با مظلومیت نام خود را جاودانه ساختند و هفته دولت را به تمام دولتمردان تبریک می‌گوییم.

وی با بیان اینکه عدالت تنها در یک محور وجود ندارد، گفت: عدالت را باید در جامع محور‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ببینیم و به آن نائل شویم.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: هفته گذشته بیست و چهارمین همایش دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور با موضوع توجیه و تبیین قانون جدید مجلس و مبارزه با فساد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با حضور رئیس قوه قضاییه برگزار و دستوراتی برای انسجام بخشی در حرکت آتی دستگاه قضایی صادر شد.

وی با بیان اینکه عدالت به معنای وسیع کلمه است و عدالت در کلیه حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و قضایی مدنظر است، گفت: عدالت تنها در محکمه مدنظر نیست همانظور که رییس قوه قضاییه روز گذشته در جلسه شورای قضایی مطرح کردند، عدالت تنها در یک محور مدنظر نیست که بگوییم عدالت در احکام قضایی متجلی می‌شود. این یک بخش موثر و وزین است، اما عدالت را بایستی را در تمامی محور‌های نظام ببینیم و به آن دست یابیم.

ستایشی بیان کرد: هفته گذشته بیست و چهارمین همایش دادستان‌های عمومی و انقلاب کشور با موضوع توجیه و تبیین قانون جدید انتخابات مجلس و مبارزه با فساد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با حضور رییس قوه قضاییه برگزار شد که در این همایش، دستورات موکدی از سوی رئیس دستگاه قضا برای انسجام بخشی به حرکت آتی دستگاه قضا در حرکت تحولی ریل پیش رو صادر شد.

ستایشی نحوه برخورد با جرایم مشهود گفت: تاکید رئیس قوه قضاییه بر لزوم برخورد ضابطین با نظارت دادستان‌ها نسبت به جرایم مشهود از جمله جرایم فرهنگی نظیر جرم بی‌حجابی عده‌ای معدود در جامعه با استفاده از ظرفیت قانون فعلی تا به سرانجام رسیدن قوانین جدید است.

وی بیان کرد: مقررات مواد ۴۵ و ۴۶ قانون آیین دادرسی کیفری در خصوص نحوه برخورد با جرایم مشهود، واضح است.

ستایشی گفت: رئیس قوه قضاییه مستمرا تاکید دارد که جرم بی حجابی جرمی مشهود است و در این زمینه قانون وجود دارد و کیفیت برخورد با جرم مشهود در قانون مشخص است و ضابطین موظف به برخورد با جرایم مشهود هستند و در این رابطه توصیه‌ها و دستورات لازم را در سال گذشته به دستگاه و بخش‌های ذی صلاح را صادر کردیم.

ستایشی گفت: معتقدیم که ضابطین اعم از عام و خاص با جدیت و توجه تکالیف قانونی خود را انجام خواهند.

در ادامه اظهارات سخنگوی دستگاه قضا در این نشست خبری و پاسخ‌های وی به خبرنگاران به صورت اجمالی از نظر می‌گذرد.

پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی به کجا رسید؟ 

سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی گفت: ۴ نفر از ۲۸ متهم با قرار بازداشت موقت در زندان هستند. سایر متهمان با وثایق سنگین و به لحاظ صدور قرار قبولی وثیقه آزاد هستند. در حال حاضر ۷۵ نفر از مجموع ۱۵۲ مالباخته، وجوه امانی خود را از بانک ملی اخذ و پس از مصالحه نسبت به بانک ملی رضایت کامل و بدون قید و شرط خود را اعلام کرده اند. پرونده در حال رسیدگی است. اهتمام ما بر این است که تا پایان شهریور ماه این پرونده به سرانجام برسد.

توضیحاتی درباره پرونده سهامداران سدید 

ستایشی در خصوص پرونده سهامداران سدید گفت: فرایند‌های رسیدگی در حوزه و موضوع‌های کیفری، جزایی و حقوقی به موجب قانون قوانین شکلی کاملا احصا و مشخص شده است در طرق فوق العاده با سه موضوع فرجام خواهی، اعاده دادرسی و اعتراض ثالث مواجه هستیم. پرونده سدید مشمول مقررات ماده ۴۷۷ شده است و براساس تدبیر رئیس قوه قضاییه این موضوع قابل رسیدگی است. سهامداران سدید نگران نباشند چرا که حقی از آن‌ها تضییع نخواهد شد.

اظهارات سخنگوی قوه قضاییه درباره حواشی انتخاب رییس جدید اتاق بازرگانی 

ستایشی درباره حواشی انتخاب رییس جدید اتاق بازرگانی گفت: این پرسش باید از افرادی شود که به صورت مستقیم مسئول رسیدگی به این فرایند‌ها هستند. اگر تخلف و یا سو مدیریتی صورت گیرد یا شکایتی از روند‌ها و فرآیند‌ها شود دستگاه قضایی با رعایت مقررات قانونی ورود می‌کند.

برخورد با گرانفروشی بلیت در آستانه اربعین 

سخنگوی قوه قضاییه درباره اقدامات دستگاه قضایی در حوزه برخورد با گرانفروشی بلیت در آستانه اربعین گفت: در این رابطه در دادستانی تهران ۴ پرونده قضایی مشتمل بر ۸۵ سایت که مرتکب تخلف شدند تشکیل شده است. ۵۷ سایت غیرمجاز و آژانس شناسایی شدند. ۵۴ مورد استعلام از حوزه معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور به عمل آمده که ۷۱سایت مجاز و غیرمجاز مرتکب تخلف شدند. حسب مورد برخی سایت‌ها مسدود شده‌اند.

احصا ۲۱۰ گلوگاه فسادخیز 

سخنگوی قوه قضاییه گفت:: قوه قضاییه از طریق سازمان بازرسی کل کشور سه راهبرد را مورد توجه قرار داده است؛ تقویت شفافیت و پاسخگویی، ارتقا مبارزه با فساد، پیشگیری از فساد در دستگاه‌های اداری. سامانه ۱۳۶ ارتقا پیدا کرده است. در آذر ماه سال گذشته همایش ملی ارتقای شفافیت برگزار شد و سازمان بازرسی در راستای تحقق مصوبات این همایش خود را مکلف به انتشار پیام‌های غیرطبقه بندی شده کرد. تاکنون ۲۱۰ گلوگاه فسادخیز احصا شده است. در راستای پیشگیری از فساد، مکاتبات هشداری متعددی به دستگاه‌های اجرایی کشور ارسال شده است.

قوه قضاییه هیچ‌گونه مسامحه‌ای با فساد ندارد 

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری گفت: هفته گذشته یکی از پیچیده‌ترین و بزرگترین پرونده مفاسد اقتصادی تاریخ کشور پرونده موسوم به رستمی صفا یکی از بزرگترین بدهکاران شبکه بانکی کشور صادر شد. این اقدام نشان داد که قوه قضاییه هیچ گونه مسامحه‌ای با فساد ندارد.

منبع: میزان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->